حال و هوای رمضان در کشور ترکیه
نوشته شده توسط : محبوبه

حال و هوای رمضان در کشور ترکیه

حال و هوای رمضان در کشور ترکیه

ماه رمضان در ترکیه جز ماه های مهم و سر شار از شور و استقبال برای مردمان ترکیه بوده و است که می توان گفت با توجه به مسلمان بودن اکثریت مردم ترکیه هر ساله با آمدن رمضان از آن استقبال می کنند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام بیسان گشت، در ابتدا باید گفت  این آژانس تا ریشه کن شدن کرونا هیچ گونه تبلیغاتی جهت سفر انجام نمی‌دهد و این مطلب صرفا جهت اطلاع رسانی می‌باشد. رمضان یکی از ماه های مهم در اسلام و برای مسلمین بوده و است که در این ماه قرآن بر پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)  نازل گردیده است. با توجه به مسلمان بودن مردمان ترکیه و شهر استانبول این ماه جز ماه های مهم برای مردمان مسلمان ترکیه به حساب می آید. در ایام رمضان حال و هوای استانبول کاملا تغییر می‌کند. قطعا مسافران تور استانبول و یا مسافرانی که سال های گذشته مسافر تور وان بوده اند و در ایام رمضان به این شهرها سفر کرده‌اند از تغییرات حال و هوا در ایام رمضان متوجه شده‌اند. بسیاری از مردمان ترکیه به پیشواز رمضان می‌روند و با شروع رمضان روزه داری را آغاز خواهند گرفت. افرادی که به هر دلیلی روزه دار نیستند نیز به روزه داران احترام می‌گذارند.

قوانین رمضان در استانبول:

در استانبول در ۳۰ روز رمضان قوانینی برای افراد وضع شده که باید به روزه‌دارها احترام بگذارند من جمله:

مردم نباید در انظار عمومی چیزی بخورند.

سیگار کشیدن در ایام رمضان در مکان های عمومی ممنوع است.

رستوران ها در ایام رمضان تعطیل نیستند اما بسیار خلوت می باشند و معمولا مسافران از غذاهای رستوران استفاده می‌کنند. خرید ملک در استانبول ترکیه

کافه ها معمولا در ایام رمضان تعطیل می‌باشند.

استخرها در ایام رمضان تعطیل نمی‌باشد اما با توجه به این که شنا روزه را باطل می کند معمولا خیلی خلوت بوده هر چند در این روز های کرونایی استخرهای استانبول کاملا تعطیل و نیم تعطیل هستند.

در ایام رمضان شهر فضای روزه داری و رمضانی به خود می گیرد.

شهر استانبول بعد از اذان مغرب و افطاری:

در ایام قبل از کرونا بعد از افطاری شهر استانبول پر شورتر می شد و مردم ترجیح می دادند که افطاری خود را در رستوران ها باز کنند. کافه ها و مراکز خرید تایم اصلی باز بودمشان را به بعد از اذان مغرب موکول می کردند  اما امسال با توجه به محدودیت های شدید کرونایی استانبول از ساعت ۷ بعد از ظهر کاملا قرنطینه می باشد و محدودیت منع رفت و آمد بعد از افطار کاملا سرسختانه عملی می گردد. رزرو هتل در استانبول

در ایام رمضان امسال استانبول محدودیت های کرونایی خود را بسیار شدیدتر کرده و احتمال قرنطینه شدن ۲ هفتگی برای نیمه دوم رمضان بسیار زیاد است. البته ناگفته نماند که کشورهای مسلمان دیگر نیز برنامه های خاص خود را در ایام رمضان دارا می باشند. از دیگر همسایه های کشور ایران که به زیبایی به استقبال رمضان می روند عراق، پاکستان، افغانستان، آذربایجان می‌باشد. مسافرانی که در سال های اخیر در ایام رمضان مسافران تور باکو بوده‌اند برنامه‌های رمضان در باکو را به زیبایی شاهد بوده‌‍اند. چرا که مردمان باکو اکثریت مسلمان هستند و همه ساله با شور و نشاط از آمدن رمضان استقبال می‌کنند.

منبع : ایسنا 





:: برچسب‌ها: تور باکو , تور استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: